Kategori > Reise

USA-ferien, part 1

I sommer har storfamilien vært på biltur i USA; Hele tre uker i Midtvesten. Vi har vært innom seks stater, Minnesota, Iowa, South Dakota, Montana, Wyoming og North Dakota. Vi har, som mange andre nordmenn, familie i dette området, som vi har god k ...

28.08.2014 @ 19:07

Lucca Travel Tips / Reisetips

/Lucca is a small city in Toscana, about three and a half hours drive from the international airport in Rome. What makes Lucca so special is the great city wall that surrender and hide away the city from its surroundings. What is even more specta ...

28.08.2014 @ 10:51

JEG VAR PÅ TV2 BLISS

Da hadde mitt intervju fra Det Nye - Jenta rullet over skjermen, og det var utrolig rart, men gøy å se seg selv på tv. Jeg må jo innrømme at nervene var i høyspent når navnet mitt ble nevnt, men det gikk egentlig helt greit.Jeg gikk ikke videre ...

27.08.2014 @ 13:25

Soppsakkyndig, hva er det egentlig?

Forrige høst startet jeg på soppsakkyndigutdannelsen! :) I teorien startet jeg vel egentlig våren før, men det er ingenting som slår all kunnskapen man tilegner seg i praksis om høsten der ute i soppskogen. Jeg hadde lenge drømt om å kunne gj ...

26.08.2014 @ 14:58

Nå kan du dra på dagstur til England

Fra 1. september kan fotballfrelste nordmenn reise på dagstur til London for å se favorittlaget sitt i aksjon. Med tur-retur... ...

26.08.2014 @ 12:00

Dette er byen du skulle ønske du ble strandet i

Dette er byen du virkelig vil elske. I’m Amsterdam strandedAnd it’s taken for granted that I’m singingBut one of these... ...

25.08.2014 @ 21:31

5 poster ved Mønevann, Losby

Søndag bestemte vi oss for å ta noen flere orienteringsposter. Kartet over Mønenvann virket greit, så det ble til at vi dro avgårde for å ta de 5 postene. Vel fremme ved utgangspunktet, Losby gods, oppdaget jeg at kartet var fjernet fra kartmapp ...

25.08.2014 @ 17:32

SLIK FÅR DU TILBAKE ENERGIEN

Sommeren og ferien er over, hverdagen har banket på døren igjen, og vi har allerede hoppet på "rutinehesten". Det er selvsagt litt godt å komme tilbake til virkeligheten og la rutinene snike seg innpå igjen, men hvor blir det av energien? Det er ...

25.08.2014 @ 13:24

Jerevan, Armenia

Jerevan er hovedstaden i Armenia og en av verdens eldste byer med kontinuerlig beboelse. Faktisk ble den grunnlagt allerede i 782 f. Kr. og er dermed 29 år eldre enn selveste Roma. Dagens Jerevan har rundt en million innbyggere og med sin lange histo ...

24.08.2014 @ 17:25

Expedition snöleopard i sagolika Kirgizistan – Part 2

Varje dag under 2 veckor gick jag och det lilla team jag hörde till upp till närmare 4000 meter- och ner igen. Inte bara skulle vi ta oss upp, utan också kontinuerlig kolla efter spår från olika djur (man är ju förstås också intresserad av b ...

24.08.2014 @ 07:50

Pompeii

Pompeii ligger ca. 2,5-timer kjøring fra Roma og litt sør for Napoli. Pompeii er en romersk oldtidsby, opprinnelig fra 600-tallet f. kr. Byen ligger rett ved vulkanen Vesuv og er mest kjent for utbruddet i år 79 som la hele Pompeii under et 6 meter ...

23.08.2014 @ 13:24

Dette er verdens beste flyplasshoteller

Hvis du må overnatte på eller ved en flyplass så er dette hotellene du bør velge. Det er World Airport... ...

23.08.2014 @ 12:48

Alt du trenger å vite om New York

Snakker vi nordmenn om New York er det som oftest Manhattan, men i denne guiden har vi også tatt med... ...

23.08.2014 @ 07:43

CARDIO OG QUESTBARFEST!

Hallo!Jeg har hatt hele dagen stappa og har fikset hus og syklet en time på elipsemaksinen. I grunnen føler jeg at jeg ikke har gjort en døyt ettersom denne dagenhar gått kjempefort , men sånn er det noen ganger tenker jeg.. Skulle ønske dagen h ...